O maszynach budowlanych

ak i osób przechodzących obok takiego placu budowy. Dlatego budowlańcy zakładają różne kaski i ochraniacze, a pobliscy mieszkańcy nie są puszczani w pobliże placu budowy. Oprócz tego zabezpieczane są same maszyny budowlane. Muszą

O maszynach budowlanych

Zabezpieczenie placu budowy

Każdy plac budowy musi być bardzo dobrze zabezpieczony. Dzieje się tak dlatego, że trzeba dbać o bezpieczeństwo zarówno osób pracujących na placu budowy, jak i osób przechodzących obok takiego placu budowy. Dlatego budowlańcy zakładają różne kaski i ochraniacze, a pobliscy mieszkańcy nie są puszczani w pobliże placu budowy. Oprócz tego zabezpieczane są same maszyny budowlane. Muszą one być chronione przez zalaniem czy przed działaniem zbyt silnych promieni słonecznych. Poza tym odpowiednio zabezpieczane są prace naprawcze przeprowadzane przy maszynach budowlanych. Trzeba przecież pamiętać, że każda maszyna budowlana może ulegać awarii, dlatego na placu budowy znajdują się różne części do maszyn budowlanych. Muszą być one chronione przed ewentualną kradzieżą.


Co to jest układ hamulcowy?

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka