Mechanik na ratunek

jednak zawsze możemy być pewni, że taka naprawa przebiegnie tak, jak powinna i nie pojawią się przy tym nieprzewidziane problemy? Oczywiście nie. Dlatego właśnie powinniśmy zawsze korzystać z renomowanych, sprawdzonych warsztatów

Mechanik na ratunek

Czy opłaca się oddać samochód do mechanika?

Naprawa w warsztacie? Z pewnością jest to najpopularniejszy sposób na radzenie sobie z problemami technicznymi dotyczącymi naszych aut. Czy jednak zawsze możemy być pewni, że taka naprawa przebiegnie tak, jak powinna i nie pojawią się przy tym nieprzewidziane problemy? Oczywiście nie. Dlatego właśnie powinniśmy zawsze korzystać z renomowanych, sprawdzonych warsztatów, które zagwarantują nam, że wykonana przez nie praca będzie rzetelna oraz bezpieczna dla naszego samochodu. Jedynie takie miejsca mogą sprawić, że nasz samochód szybko powróci na drogę, więc czasem warto nawet zapłacić więcej za porządny serwis, niż sprawiać sobie dodatkowe problemy.


Z WIkipedii - klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Wikipedia o tablicy rozdzielczej

Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.:

prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd. Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph);
obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę;
wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu;
drogomierz (całkowity, dzienny);
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego;
wskaźnik temperatury oleju silnikowego;
wskaźnik napięcia ładowania;
wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego;
lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza