Automobil - naprawa i serwis

wodując ich docisk do bębna. Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa. Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki? Dla rozpieraczy hydraulicznych: Układ simplex ? dwa tłoczk

Automobil - naprawa i serwis

Rodzaje układów

Zasada działania

Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego. Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna. Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa.
Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?

Dla rozpieraczy hydraulicznych:

Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy


Prowadzenie sklepu motoryzacyjnego

Prowadzenie sklepu motoryzacyjnego może być bardzo dochodowym zajęciem pod warunkiem, że będą w nim sprzedawane najnowsze części samochodowe i inne akcesoria samochodowe. Dlatego założenie sklepu motoryzacyjnego wydaje się być bardzo atrakcyjne dla osób dobrze znających się na motoryzacji i posiadających zdolności do prowadzenia działalności gospodarczej. Mogą one same zajmować się obsługą sklepu motoryzacyjnego lub zatrudniać w tym celu dodatkowe osoby. Najważniejsze, aby one również bardzo dobrze znały się na motoryzacji i potrafiły dobrze współpracować z klientami. Największe sklepy motoryzacyjne są także obecne w internecie i przygotowują dla swoich klientów ciekawe promocje.


Pneumatyczny układ hamulcowy

Pneumatyczny układ hamulcowy
W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu